Kom hit

Jag törs inte ens öppna brev i från tandläkare.. För jag vet att det inte är en räkning och så länge jag inte öppnar det så lever jag ju lycklig helt ovetande OM hur nära jag faktiskt är ett tandläkarbesök 😖

20130629-005049.jpg

Zeloney var jätte duktig i kväll och gjorde grinden för första gången och riktigt bra!! Men jag fick en liten chock när jag skulle rida igenom grinden och insåg hur långt jag fick rida innan själva hästen kommit igenom😝 Det är en viss storleks skillnad på henne och Clara!
Jag valde att avsluta ridpasset rätt så tidigt med Z då jag tyckte att hon gjort många grejor väldigt bra.

Claras ben ser bättre ut 😃😍 Igår efter att vi skrittat var det mindre svullet och idag var svullnaden nästan helt borta på insidan, dock en bula på utsidan av skenbenet men tyckte att även den såg bättre ut. Moa skrittade henne idag eftersom vi fick främmande just när vi var på väg ut från stallet.

Mathias fortsätter med sina ”vanvettsaffärer”.. Idag anlände ytterligare en harv samt en PLOG!!?? av mycket äldre modell på gården.. Jag trodde att det var jag som var inköps ansvarig här😉

20130629-010049.jpg

I kväll har vi hunnit avhandla mycket när grannarna kom förbi:)) Hönshus är löst och bete till får ser ut att lösa sig fint också🐔
Dom var sugen på att åka på husvagns semester med oss, Mathias undrade om dom verkligen var mentalt förberedda för en sån grej? 😝 Jag hoppas det, för det hade varit trevligt. Bastun eldades igång men som vanligt feg bastar jag bara. Helt klart en trevlig kväll med mycket uträttat vad det gäller problem lösningar😉

Lukas vaknade i dålig form i morse. När jag gick ner för att hämta en smörgås, kompletterade han sin beställning.
”-Ta medicin också!”
Vaa, är du sjuk Lukas?
”-Jaa, jag känner mig sjuk..”
Stackarn.

Sen skulle han absolut ringa morfar.
Morfar svarar och Lukas säger:
-Du måste komma hit!
Morfar hör inte riktigt och frågar vem det är?
-Mäh, det är ju jag!… Du måste komma hit.

Lämna en kommentar