Vem var det?

Igår hade vi besök av ett gäng barn som ville åka häst och vagn. Det blev Quintus uppdrag! Efteråt så samlades dom runt kaninburen och jag har bara väntat att något barn ska råka få locket i huvudet, tyvärr är det också svårt att göra på så många andra sätt om man inte vill riskera att ha kaninerna lös för jämnan. I allafall så stod Lukas i buren och två barn utanför när Lukas fick taket… i huvudet… 

Lukas höll sig för huvudet och snyftade fram med sin ynkligaste röst:

”-Vem var det..?”

Det var ruskigt svårt att hålla sig för skratt trots att man tyckte synd om Lukas huvud! Vem var det.. 😉 Han var helt övertygad om att någon släppt ett tak i huvudet på honom!

Kristina var och kollade på Claras ben igår och vi kom fram till att jag skulle fortsätta att skritta henne. Då gäller det bara att övertyga den vackra hästen om att det är SKRITT som gäller… ingen annan gångart och att man faktiskt överlever av att använda sig av just den gångarten. Fast jag skulle också ha tvivlat om jag var häst… vi är inte alls lika jag och Clara 😉

Med Zeloney blev det ett riktigt dåligt pass på ridbanan :/ Huvva segt det var.. och så länge det inte finns någon framåtbjudning på fungerar ju det mesta dåligt. Nåja, bara att jobba vidare! Idag står longering på schemat. Men däremot så introducerade jag lite sidepass över bom med henne och det gjorde hon riktigt bra! Och nöjd såg hon ut också. I övrigt så sprang hon mest och räckte fingret åt mig under ridpasset, visserligen leendes men det gjorde att det kändes ännu mer jävligt bara 😉 Det är väl dessa dagar som är tjusningen med ston? 

Man kan väl säga att det kom lite regn precis! Men bra det, då har det väl förhoppningsvis tagit slut regn tills i kväll då… 

 

Lämna en kommentar