Tävling

Då har Josefin varit till Övertorneå på en klubbtävling i Hoppning. Vilken perfekt träning! På vägen dit öset verkligen regnet ner och det kändes ju lagom kul. Det lugnade sig under tiden Josefin red och sen drog det igång igen 😉 Första klassen var en bombana. Att gå banan med en nervös Josefin var prövande för mitt tålamod. Hon var på banan, det såg jag ju men hon var långt i från där ändå, så skulle man kunna säga. Men på något sätt lyckades hon lära sig banorna ändå och bara det är ju en träning i sig.
Josefin red felfritt i första klassen men fick två stopp i 30 cm klassen. Hon kämpade verkligen på bra för Quintus var allt annat än hjälpsam! Hans koncentration låg mest i gräset som hängde in på banan.. Vilken skräll..

För tillfället håller Lukas på att surra ihjäl oss. Och på tal om Lukas så Han här tidigare, när han skulle ta ett kex:
”-Jag skojar till det och tar ett kex..”
Fråga mig inte vart han fått det i från men det har blivit ett nytt talesätt här i familjen 😉

Jag kan visst inte lägga ut mer bilder här på bloggen så jag laddar upp dom på Shettis & Companys Facebook sida i stället..

Lämna en kommentar