Helgen

Helgen har varit minst sagt hektisk och jag har skenat från det ena till det andra och glömt att switsha om mellan häst och hundtermer. Fast värre saker har jag ju glömt i helgen, det måste erkännas. Kalix BK har haft sin årliga agility tävling i helgen och jag hjälpte till som funktionär samt ställde upp med förvaring och utfodring av den ena domaren 😉 Fast det har bara varit trevligt och jag hoppas att han kommer tillbaka och dömer nästa år. Sen såg jag så klart till att boka in lite aktiviter här hemma också, det vore ju inte bra om man skulle få tid över tänkte jag. Detta började redan fredag morgon. Det som också tillkom i mitt försök att planera var att jag faktiskt INTE tänkte tävla själv i helgen. Det gick bra ändå tills jag föll för grupptrycket på fredagen,  jag är aningens lätt att övertala till saker jag har nog svårt att hålla mig från. Vi har dock inte tränat ordentligt på hela det här året och jag kan säga att jag har grym träningsvärk idag! Slutet på sista banan som jag körde var sjukt kul, oj vad fort det gick och det är så kul! Agility är som roligast när det går så fort att det ligger på gränsen till att gå åt skogen hela tiden men ändå går bra 😉 Jag repeterar. Jag ska inte tävla agility… det var det jag hade bestämt mig för. Och jag fortsätter att påminna mig om detta. På lördagen efter att jag hade kört med Goa så la jag henne utanför den ena banan för att hjälpa till att bygga om, då arbetet tog slut där så gick jag till den andra och fortsatte i stället. TUR att jag passerade den första banan på väg till bilen för jag hade verkligen glömt bort att jag lagt Goa där, oj hoppsan det var ju inte meningen men hon hade ju tur och fick följa med hem i allafall. Sen köpte jag kaffe och kaka och eftersom fokus låg på själva kakan och val av denna så hade jag hunnit glömma bort i fall jag även hade kommit ihåg att köpa kaffet jag skulle ha. Tur att det var här hemma och folk inte blir allt för förvånad när jag 5min senare var tvungen att fråga om jag köpte kaffe? Jag måste ha gjort en väldigt gott intryck på våran inneboende domare som var med vid båda dessa tillfällen 😉 Och några till….

Sen tycker jag att Lukas tog bästa poängen i helgen. Jörgen som domaren heter har haft jordbruk tidigare men fått lägga ner pga allergier så man kan väl säga att han och Lukas delade ett stort intresse vad det gällde traktorer. Det var dock så att Jörgen förespråkade dom gröna JD traktorerna och här på våran gård står en röd Valmet så det blev så klart lite ”jobbig stämning” runt i kring märkes pratet 😉 Lukas och Jörgen satt på youtube och tittade på traktorer (till Lukas stora lycka så klart!!). Vid middagen sen kom traktorerna upp till diskussion igen och Jörgen säger nått i stil med:

”-Nej men det är klart att du ska ha en grön traktor, Lukas!”

Lukas: ”Vilken? En sån där grön traktor som fastnade i diket?”

Av små barn och fyllosar får man höra sanningen, så var det va? 😉 Då hade dom just innan sett på något klipp där en JD hade kört fast i ett dike och fått bogseras upp, det kom han ihåg 3-åringen 😉 

Sen har som vanligt Mathias fått hjälpa till att styra upp min kaotiska tillvaro eftersom jag knappt hunnit se efter den själv. Eftersom jag inte hann tanka på varken fredagen eller lördagen så körde jag väl kanske lite längre än vad som är bra på ”tom” tank. Satt och gruvade mig för hur vi skulle ta oss i väg i så pass god tid att vi skulle hinna stanna och tanka på vägen till tävlingsplatsen på lördag morgon  men kom ju på den fenomenala ideen att jag ju kunde ta skåpbilen i stället, då slapp jag ju stanna och tanka =D 

Jag bad Mathias åka till Bondersbyn på söndagen och hämta ett papper som skulle skrivas på och postas senast söndag em (så att jag ska hinna få sadeln). När jag kom hem en snabb sväng på söndag för att fodra lite hästar och hämta Goa så var väl Mathias mindre glad. Han hade nämligen bara tagit sig 300 meter innan det blev ett ”litet” bränslestopp men försökte ju se det positiva i det hela i att jag inte tankat på två dagar så han då helst tog sig så pass kort att han kunde gå tillbaka och hämta lite bränsle för att ta sig vidare. Ja vad skulle jag säga, förlåt? Jag försökte snabbt att prata bort det och började säga att jag ju även var tvungen att hinna förbi Josefin med väskan som vi glömde när hon åkte till sin pappa.

Mathias: Det har jag redan gjort! OCH hämtat papperet OCH postat det OCH tankat och lämnat en kalas inbjudan och ett papper som Micke skulle skriva på… OCH…

Oj vad jag hade glömt många saker. Men jag tänkte snabbt till och insåg att jag ju hade behövt gifta mig med Mathias för utan honom skulle det ju inte gå, det förstår ju till och med jag. Och eftersom jag är spontan och impulsiv så var jag ju tvungen att fråga (jag tänkte ju att det borde ha varit smickrande också..):

”-Alltså, kan jag inte få gifta mig med dig?”

Mathias: VÄLJ DINA TILLFÄLLEN!!

Eeee, kan det ha betytt ett nej alltså?

😉

Sen avslutade jag söndagen  med att ha ett första möte om att starta upp en ny rid och körförening här i Kalix, det kommer att bli jätte bra!

Lämna en kommentar